Lees alles over onze EetWijzer

Met onze maaltijden kunt u lekker eten, gemak en een gezonde leefstijl eenvoudig combineren. Bij de ontwikkeling van de recepturen houden wij rekening met de voedingsrichtlijnen voor een gezond en gevarieerd eetpatroon. U heeft ruime keuze uit onze maaltijden of speciale maaltijden zoals gemalen of zoutarm. Zelf een menu op maat is mogelijk met advies van onze eigen voedingskundige Ira van der Plas. Ook als u een dieet volgt, kunt u genieten van onze maaltijden. 

   
De volgende icoontjes staan - indien van toepassing - bij de maaltijd:

Eiwitrijk
dit icoontje geeft aan dat de maaltijd
minimaal 20 energieprocent uit eiwit haalt. 

Zonder melk 
dit icoontje geeft aan dat de maaltijd
geen melk of lactose bevat. 

Rijk aan groenten 
dit icoontje geeft aan dat de maaltijd
veel groenten (min. 200 gram) bevat. 

Gemaakt zonder gluten 
dit icoontje geeft aan dat de maaltijd
gemaakt is zonder gluten.
Let op: het is niet 100% vrij van gluten. 

Minder zout 
dit icoontje geeft aan dat de maaltijd
weinig zout bevat, namelijk maximaal 3 gram. 

   

Volgens gezonde voedingsrichtlijnen 

Alle maaltijden zijn ontwikkeld en beoordeeld op belangrijke voedingsrichtlijnen zoals voldoende groenten, rijk aan eiwit en weinig zout. We houden hierbij rekening met de bekende 'schijf van Vijf', de behoeften en de wensen van onze klanten en de nieuwste inzichten op het gebied van gezonde voeding. Ira van der Plas, onze eigen voedingskundige en dietist is nauw betrokken bij de ontwikkeling van onze recepturen. Zij heeft de EetWijzer vormgegeven.
 

Een gezonde maaltijd bevat: 

  • Minimaal 30% groenten, wat neerkomt op 150 gram groenten bij een reguliere/normale maaltijdportie van 500 gram. En 105 gram groenten bij een maaltijdportie van 350 gram. 
  • Minimaal 20% aardappelen, aardappelpuree of rijst. 
  • Minmaal 20 energieprocent uit eiwit 
  • Minder dan 40 energieprocent uit vet 
  • Minder dan 3 gram zout. Maximaal de helft van de aanbevolen dagelijkse zoutinname. Daarbij gaan we uit van drie maaltijdmomenten per dag. Het voedingsadvies is maximaal 6 gram zout per dag per volwassenen. De avondmaaltijd is over het algemeen vaak een grote bron van de dagelijkse inname. 


Hoe beter de maaltijd scoort op bovenstaande 'eisen', hoe meer vinkjes de maaltijd heeft. Als u afwisselend kiest voor maaltijden met 1,2 of 3 vinkjes, heeft u een smaakvol, gevarieerd en gezond weekmenu. Geniet u elke dag van onze maaltijden, dan adviseren wij u om 3 tot 4 keer per week een 3-vinkjesmaaltijd te kiezen. 

Ons aanbod in uw regio
Benieuwd naar ons aanbod bij u in de buurt? Ontdek het snel!