Veelgestelde vragen

Heeft u vragen? Hieronder treft u een overzicht aan van de meest gestelde vragen. Staat het antwoord op uw vraag er niet tussen? Neem dan telefonisch contact met ons op via 085 401 64 44 (van maadag tot en met vrijdag bereikbaar tussen 08.00 en 17.00 uur) of stuur een bericht via klantenservice@versaantafel.nl

De bereiding

Hoe bewaar ik de maaltijden?

Onze maaltijden bewaart u in de vriezer.

Hoe bereid ik een maaltijd?

Zodra u zin heeft in uw (avond)maaltijd haalt u deze uit de vriezer en prikt u een paar gaatjes in de folie. Stel de  magnetron of oven in op de juiste bereidingsvermogen en -tijd. Verwijder de folie na het  verwarmen van de  vriesverse maaltijd, schep de maaltijd op een bord en eet smakelijk!

Moet ik de maaltijd voor het bereiden eerst ontdooien?

Nee, het is belangrijk dat u de maaltijd niet ontdooit voordat u deze opwarmt. Juist als u de maaltijd direct uit de vriezer bereidt, geniet u van de beste smaak en kwaliteit.

Wat is de opwarmtijd van een maaltijd?

Onze maaltijden verwarmt u binnen 15 minuten in de magnetron of in 45 minuten in de oven. Op het maaltijdetiket ziet u de exacte bereidingstijd.

Welke keukenapparatuur heb ik nodig voor de maaltijden?

Met een magnetron of oven bent u al helemaal klaar. Dit kan dus ook een combi-oven zijn: een apparaat met beide functies.

Moet ik zelf nog ingrediënten toevoegen aan de maaltijden?

U hoeft zelf geen ingrediënten toe te voegen aan de maaltijd. U kunt uiteraard zelf wat zout en peper naar eigen smaak toevoegen aan de maaltijden zodra deze thuis opgewarmd op de eettafel staat.

Vriesverse maaltijden

Wat is vriesvers?

Een vriesverse maaltijd wordt bereid met verse ingrediënten en vriesvers betekent dat een maaltijd na het koken direct wordt ingevroren in een professionele diepvries die de maaltijden snel tot een kerntemperatuur van -18°C brengt. Dit heeft enkele voordelen:

  • De langdurige houdbaarheid van het product in de diepvries.
  • Het snel invriezen van maaltijden zorgt voor het natuurlijke behoud van de smaak, voedingswaarden, geur en kleur van de maaltijden. Hierdoor is het niet nodig om allerlei bewaarmiddelen en onnodige smaak- en kleurstoffen toe te voegen.
  • Omdat de maaltijden direct worden ingevroren hebben micro-organismen geen kans om de maaltijden aan te tasten. De microbiologische kwaliteit en veiligheid van onze vriesverse maaltijden is dan ook gegarandeerd.
Wat zijn de voordelen van vriesverse maaltijden?

De voordelen van vriesverse maaltijden zijn:

  • de maaltijden zijn langer houdbaar
  • de maaltijden worden bereid met verse ingrediënten
    geen toevoegingen van bewaarmiddelen en onnodige smaak- en kleurstoffen (E-nummers)
  • natuurlijk behoud van smaak, voedingswaarden, geur en kleur van de maaltijden
  • microbiologische kwaliteit en veiligheid gegarandeerd
  • minder voedselverspilling
Hoe lang blijven de maaltijden goed?

Bij -18°C blijven onze maaltijden na productie minimaal 12 maanden goed en na levering minimaal 2 maanden. Op de verpakking van de maaltijd kunt u de houdbaarheidsdatum vinden.

Maaltijden bestellen

Wat kosten de maaltijden gemiddeld bij Vers aan Tafel?

De kosten per maaltijd verschillen per gerecht en vanaf € 4,99 heeft u al een heerlijke maaltijd. Bent u lid van een  ledenvereniging of mantelzorgorganisatie? Dan heeft u wellicht recht op ledenkorting. Informeer hiernaar bij onze klantenservice.  

Wat is de minimale bestelhoeveelheid?

De minimale bestelhoeveelheid betreft zes maaltijden. U kunt uw bestelling eventueel aanvullen met soep (te bestellen vanaf 3 stuks) als voorgerecht of een dessertbox met mousses als toetje. 

Hoe kan er besteld worden bij Vers aan Tafel?

Bij Vers aan Tafel kunt u op verschillende manieren uw maaltijden bestellen:

  • De website: u kunt makkelijk en snel online uw favoriete maaltijden bestellen. U kunt gelijk afrekenen, bijvoorbeeld met de betaaloptie iDEAL.
  • Telefonisch: u kunt ook telefonisch uw bestelling doorgeven via 085 401 64 44 van maandag tot en met vrijdag, bereikbaar tussen 8.00 en 17.00 uur.
  • E-mailen: uw bestelling kunt u via de e-mail doorgeven aan klantenservice@versaantafel.nl. Vermeld uw achternaam, uw bezorgadres en eventueel uw klantnummer.
  • Bestelformulier: u heeft ook de mogelijkheid om te bestellen via het bestelformulier welke u kunt meegeven aan de chauffeur als uw maaltijden worden bezorgd.
Wat zijn de voordelen aan bestellen bij Vers aan Tafel?

Bij Vers aan Tafel kunt u elke dag genieten van de lekkerste maaltijden. Onze vaste bezorgteam komt de maaltijden wekelijks gratis bij u bezorgen. Zelfs tot in de vriezer als u dat wenst. En omdat onze maaltijden vriesvers geleverd worden kunt u ze makkelijk bewaren in de diepvries. Met als bijkomend voordeel dat de maaltijden vers blijven en de smaak en voedingswaarden optimaal worden bewaard.  

Wanneer moet ik uiterlijk mijn bestelling geplaatst hebben?

Wij leveren op een vaste werkdag in uw regio. U dient uw bestelling uiterlijk twee werkdagen voor uw vaste leverdag – vóór 12.00 uur – te plaatsen. Wilt u weten wat uw vaste leverdag is? Als u rechtsonder in de balk “Benieuwd naar uw bezorgdag?” uw persoonlijke postcode ingeeft, kunt u zien op welke dag wij bij u in de buurt zijn.

Kan ik mijn bestelling nog aanpassen?

Geplaatste bestellingen kunt u uiterlijk twee werkdagen voor de bezorgdag – vóór 12.00 uur – aanpassen. De aanpassing dient u telefonisch door te geven via het telefoonnummer 085 401 64 44. Bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 08.00 en 17.00 uur.

Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?

Een geplaatste bestelling annuleren kan uiterlijk twee werkdagen voor de bezorgdag – vóór 12.00 uur. Een annulering dient u telefonisch door te geven via het telefoonnummer 085 401 64 44. Bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 08.00 en 17.00 uur. 

Ben ik verplicht om elke week maaltijden te bestellen?

Bij Vers aan Tafel zit u nergens aan vast. U bent niet verplicht om wekelijks, tweewekelijks of maandelijks bij ons te bestellen. U bestelt wanneer en zo vaak u wilt.

Mag ik ook dieet- en reguliere maaltijden door elkaar bestellen?

Bij uw maaltijdbestelling mag u dieet- en reguliere maaltijden met elkaar combineren. De minimale bestelhoeveelheid van zes maaltijden blijft uiteraard van kracht.

Betalen van maaltijden

Welke betaalmogelijkheden zijn er?

U kunt bij ons betalen met iDEAL of gemakkelijk per automatische incasso. Door te betalen via automatische incasso wordt de betaling voor u geregeld. Wel zo handig, veilig en voordelig! Vraag via onze klantenservice een automatische incassomachtiging aan.

Kan ik een afwijkend bezorg- en factuuradres opgeven?

Het is mogelijk een van elkaar afwijkend bezorg- en factuuradres op te geven. U kunt deze gegevens online zelf gemakkelijk en snel aanpassen via uw persoonlijke online omgeving. Vanzelfsprekend kunt u deze wijzigingen ook telefonisch doorgeven via het telefoonnummer 085 401 64 44. Bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 08.00 en 17.00 uur.

Bezorging

Wanneer bezorgt Vers aan Tafel?

Uw maaltijdbestelling van minimaal zes maaltijden wordt gratis thuisbezorgd. Wij bezorgen door heel Nederland, met uitzondering van de Waddeneilanden. Per postcodegebied hebben wij een vaste dag waarop wij de maaltijden bij u thuis bezorgen. Dit gebeurt zoveel mogelijk door één vaste bezorger  zodat u een bekend gezicht aan de deur ziet verschijnen. Dat geeft vertrouwen! Twee werkdagen voor uw vaste bezorgdag krijgt u van ons een e-mailbericht met daarin het tijdsblok waarop wij de maaltijden komen bezorgen en via de sms-service wordt u daar een werkdag van te  voren over geïnformeerd. U weet dan precies wanneer de bezorger bij u langskomt om de maaltijden af te geven. U kunt ook onze postcodechecker gebruiken; zo ziet u direct op welke dag wij maaltijden aan huis leveren.

Wat zijn de bezorgkosten?

Uw maaltijden worden gratis bij u bezorgd. Ons vaste bezorgteam komt op een vaste werkdag de maaltijden bij u bezorgen en indien gewenst plaatst de bezorger de maaltijden in uw vriezer.

Wat zijn de afmetingen van een maaltijdbakje?

Onze maaltijdbakjes hebben de volgende afmetingen: 227 mm (l) x 178 mm (b) x 43 mm (h).

Hoeveel maaltijden passen er in een kleine vriezer?

Hoeveel maaltijden er in een vriezer passen is natuurlijk afhankelijk van de grootte en type van uw
vriezer. Echter, in het bovenste vakje van een kleine vriezer passen in elk geval zes Vers aan Tafel
maaltijden.

Hoe vaak bezorgt Vers aan Tafel?

Ons vaste bezorgteam komt elke week op een vaste werkdag de maaltijden bij u bezorgen. Wilt u weten op welke werkdag wij bij u komen bezorgen? Vul op onze website uw postcode in bij onze postcodechecker en bekijk de datum waarop uw maaltijden thuis worden bezorgd. Uw maaltijden worden altijd gratis bij u bezorgd .

Wat gebeurt er als ik niet thuis ben als mijn maaltijden worden geleverd?

Het kan natuurlijk een keer voorkomen dat u onverwachts niet thuis bent. Daarom bieden wij de extra kosteloze service om uw maaltijdbestelling alsnog te bezorgen op een alternatief adres van bijvoorbeeld uw buren. Zo zit u in ieder geval nooit zonder eten! Geef het alternatieve afleveradres in de buurt* door via klantenservice@versaantafel.nl . Telefonisch doorgeven mag ook via 085 401 64 44. Bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 08.00 en 17.00 uur.
*Let op! Het alternatieve adres dient in hetzelfde postcodegebied te zijn als uw eigen afleveradres. Op dit adres dient een mogelijkheid te zijn om de maaltijden tijdelijk in de diepvries te bewaren.

Kan ik mijn bestelling volgen?

Twee werkdagen voor de bezorgdag ontvang u een e-mail met daarin een indicatie van de levertijd en een werkdag voor de bezorgdag ontvangt u een sms met daarin een indicatie van de levertijd.

Hoe worden mijn maaltijden aangeleverd?

De maaltijden worden bevroren bij u bezorgd tot aan uw vriezer. Indien gewenst plaatst de bezorger de maaltijden bij u in de vriezer. Onze bezorgers rijden in auto’s waarbij de temperatuur van de laadruimte op -18°C is ingesteld. Door de maaltijden ook tijdens het transport bevroren te houden blijven de smaak en voedingswaarden optimaal bewaard.

Overige vragen

Hoe kom ik in contact met Vers aan Tafel?

Vers aan Tafel is van maandag tot en met vrijdag tussen 8.00 en 17.00 uur bereikbaar per telefoon via 085 401 64 44. U kunt uiteraard ook een mailtje sturen naar: klantenservice@versaantafel.nl.

Ik wil de maaltijden graag retourneren, kan dat?

U kunt geen maaltijden ruilen of retourneren. Dit heeft te maken met het feit dat wij vriesverse maaltijden leveren, wat bederfelijke producten zijn als deze niet volgens de normen bewaard blijven.

Wat moet ik doen als ik een andere maaltijd heb ontvangen dan dat ik heb besteld?

Wanneer u een andere maaltijd heeft ontvangen dan u heeft besteld, dan kunt u het beste telefonisch contact opnemen met onze klantenservice via 085 401 64 44. Bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 08.00 en 17.00 uur.

 

Benieuwd naar uw bezorgdag?
Wilt u weten wanneer wij bij u komen bezorgen? Vul hieronder uw postcode in!